On July 6, 2010, Blizzard Entertainment announced that on its forums for all games, users' accounts would display the real names tied to their accounts.[127] Blizzard announced the change following an agreement with Facebook to allow Facebook to connect persons who choose to become friends to share their real identity (Real ID, as Blizzard calls the feature). The integration of the feature into the forums on the Blizzard Entertainment site raised concerns amongst fans of the many game series Blizzard has created over the years.[128]

^ Larabel, Michael (January 26, 2011). "Blizzard Still Has a World of Warcraft Linux Client". Phoronix. Archived from the original on May 12, 2013. Retrieved July 8, 2013. It turns out that this appears to still be the case that internally they have a Linux build of World of Warcraft but as of yet they have decided against releasing it to the public.

Más tarde con la aparición de Warcraft, el juego de rol y World of Warcraft (ambos de 2003), la tradición popular del mundo fantástico que argumenta los juegos y literatura de Warcraft se hizo considerablemente compleja, retomó para ello a varias criaturas fantásticas o razas de Dungeons & Dragons,9​ The Lord of the Rings y la mitología tradicional de varias partes del mundo, como lo tiende a hacer gran parte de la literatura fantástica contemporánea. También ha incorporado distintos lenguajes y vocaciones u oficios que determinan los modos de vida de los aventureros, así como la distinción entre las razas mortales y los inmortales.10​
Especialista en ataque con armas a distancia, además de acompañarle una mascota que ayuda en combate. Disponible para Elfos de la Noche, Humanos, Tauren, Orcos, Elfos de Sangre, Enanos, Draenei, Trol, Renegados, Goblin, Huargen y Pandaren. Poseen tres especializaciones en la rama de talentos: Puntería (daño con armas a distancia), Bestias (más daño con mascotas), o Supervivencia(énfasis en trampas y defensa a corta distancia). Aunque en un inicio eran capaces de llevar todo tipo de armas excepto varitas y mazas, desde el lanzamiento de Mists Of Pantaria (cuarta expansión del juego) pueden usar tan solo ballestas, arcos y armas de fuego. Utilizan armaduras de malla a partir del nivel 40. Generalmente, determinándose por sus propios talentos, hay tres tipos de mascotas:
Su utilidad radica en su capacidad de ser Heal o DPS, dependiendo de la rama de talentos que tome el jugador, aunque preferentemente está diseñado para la sanación. Usan la armadura de tela, por lo que no son buenos en el combate cuerpo a cuerpo. Emplean el conocido sistema de maná para usar sus facultades, este disminuye a medida que las utilizan, pero se regenera periódicamente y a diferencia de la Ira, solo está limitada por el equipamiento del personaje. Posee dos ramas de talentos dedicadas a la curación, una de ellas es más rápida pensada para curar individualmente y en el uso de escudos, además de tener que hacer daño para aumentar la sanación (Disciplina), y la otra para curar a grandes cantidades de manera colectiva, aunque tarde más en cargar las habilidades (Sagrado), o bien pueden desempeñar el rol de DPS usando la rama de talentos especializada en el uso magia oscura de daño periódico (Sombra).
La Segunda Guerra Mundial: batallas de tanques, ataques aéreos, combates navales. En Call of War tú puedes reescribir la historia. Toma el control de una nación poderosa durante la época de la segunda guerra mundial. Conquista provincias, forja alianzas y desarrolla tu economía. Investiga armas secretas de la segunda guerra mundial y conviértete en una superpotencia. ¿Inteligente alianzas o temeraria expansión, investigación de armas secretas o ataques de asalto? Todo depende de lo que tú elijas. Este e...
10 nov Bindeos para diferentes rangos de heal Muy buenas foreros, Tengo muchas ganas de jugar a la classic cuando salga, y me gustaría subirme un sacerdote. En su día ya jugué uno y me gustó mucho, pero durante aquella época era clicker y me había creado una UI en la que tenía varios rangos de curas (tenía 3 rangos en pantalla) y clickaba una u otra en función de la situación para ahorrar maná. Hoy en día no podría volver a ser clicker, imposible. Entonces, mi pregunta es: ¿hay alguien por aquí que jugase a vanilla he hiciera esto sin ser clicker? ¿Como os bindeasteis el teclado para lanzar los rangos bajos de heal? ¿Se os ocurre alguna manera intuitiva de como hacerlo? Saludos!Zorripa11 10 nov

Blizzard garnered criticism for its decision in January 2006 to ban guilds from advertising sexual orientation preferences. The incident occurred after several players were cited for "harassment" after advocating a group that was a gay-straight alliance.[133][134] Blizzard later reversed the decision to issue warnings to players promoting LGBT-friendly guilds.
30 oct Chamanes Tanke. Bueno pues vengo a preguntar si esto en el Classic era algo viable o una leyenda Urbana pues mi intención en el Classic sería un perfil bajo, sobre todo volver a revivir lo que era hacer mazmorras a la antigua usanza (me muero por hacer un Stralhome) así que mi intención es hacerme un tanke en la Horda pues llevo toda mi vida wowera en la Ali pero como veis mi main es un Guerrero y me gustaría variar (En la Horda no hay Paladines en Vainilla)Grenyar11 30 oct
As with other MMORPGs, players control a character avatar within a game world in third- or first-person view, exploring the landscape, fighting various monsters, completing quests, and interacting with non-player characters (NPCs) or other players. Also similar to other MMORPGs, World of Warcraft requires the player to pay for a subscription by using a credit or debit card, using prepaid Blizzard game cards or using a WoW Token purchased in-game. Players without a subscription may use a trial account that lets the player character reach up to level 20 but has many features locked.[10]
La apariencia del juego fue ensalzada. La característica más popular fue el que un jugador pudiera ir de un lado a otro del continente sin que se le presentara una pantalla de carga.35​ Se dijo del ambiente que "dejaba sin aliento", haciendo que los jugadores no se perdieran y que cada área del juego tuviera un aspecto único y extremadamente grande.41​ Los críticos describieron el ambiente como "una cuidadosa mezcla de dibujos animados, fantasía y realidad ".32​ El juego funcionaba bien en casi cualquier tipo de sistema,15​ aunque algunos los describieron como demasiado básico41​ y mencionaron que algunos efectos emborraban un poco la imagen.42​ La capacidad de volar sobre los escenarios fue descrita como "muy atmosférica".17​ La interfaz fue descrita como simple y con ayudas para el novato.15​
To create a new character, in keeping with the storyline of previous Warcraft games, players must choose between the opposing factions of the Alliance or the Horde; Pandaren, which were added in Mists of Pandaria, do not commit to a faction until after the starting zone is completed. Characters from the opposing factions can perform rudimentary communication (most often just "emotes"), but only members of the same faction can speak, mail, group and join guilds. The player selects the new character's race, such as orcs or trolls for the Horde, or humans or dwarves for the Alliance.[13] Players must select the class for the character, with choices such as mages, warriors, and priests available.[14] Most classes are limited to particular races.
The appearance of the game world was praised by critics. Most popular was the fact that a player could run from one end of the continent to the other without having to pause at a "loading screen" while part of the game is retrieved from storage.[86] The environment was described as "breathtaking". Players found it difficult to become lost, and each area in the game world had a distinct look that blended from one to the next.[21] Critics described the environment as "a careful blend of cartoon, fantasy art, and realism".[81] The game was found to run smoothly on a range of computer systems,[10] although some described it as basic,[21] and mentioned that the bloom light rendering effect can blur things.[20] One reviewer described the ability to fly over long stretches of scenery as "very atmospheric".[83] The user interface was liked, being described as "simple", with tooltips helping to get the player started.[10]
The soundtrack for World of Warcraft was composed and arranged by Jason Hayes, Tracy W. Bush, Derek Duke, and Glenn Stafford and conducted by Eímear Noone. It was released on November 23, 2004, together with the collector's edition of the game. It is sold separately on one CD in the MP3 format. On January 12, 2011, Alfred Publishing produced an officially licensed sheet music series for vocalists, pianists, strings, and other instruments, World of Warcraft Sheet Music Anthology in solo and accompaniment formats with CD. These works include four pages of collectible artwork and vary by number of songs included. In 2018, a remix of the song from the game, "Hymn of the Firstborn Son", was nominated for "Best Game Music Cover/Remix" at the 16th Annual Game Audio Network Guild Awards.[78]
Intent on settling in Durotar, Thrall's Horde expanded its ranks by inviting the undead Forsaken to join orcs, tauren, and trolls. Meanwhile, dwarves, gnomes, and the ancient night elves pledged their loyalties to the Alliance, guided by the human kingdom of Stormwind. After Stormwind's king, Varian Wrynn, mysteriously disappeared, Highlord Bolvar Fordragon served as Regent but his service was affected by the mind control of the black dragon Onyxia, who ruled in disguise as a human noblewoman. As heroes investigated Onyxia's manipulations, the ancient elemental lord Ragnaros resurfaced to endanger both the Horde and Alliance.[42] The heroes of the Horde and Alliance defeated Onyxia and sent Ragnaros back to the Elemental Plane.
World of Warcraft (WoW) is a massively multiplayer online role-playing game (MMORPG) released in 2004 by Blizzard Entertainment. It is the fourth released game set in the Warcraft fantasy universe.[3] World of Warcraft takes place within the Warcraft world of Azeroth, approximately four years after the events at the conclusion of Blizzard's previous Warcraft release, Warcraft III: The Frozen Throne.[4] The game was announced in 2001, and was released for the 10th anniversary of the Warcraft franchise on November 23, 2004. Since launch, World of Warcraft has had seven major expansion packs released for it: The Burning Crusade, Wrath of the Lich King, Cataclysm, Mists of Pandaria, Warlords of Draenor, Legion, and Battle for Azeroth.
Existen un total de trece razas jugables16​ divididas en dos facciones, la Alianza y la Horda, siendo la decimotercera raza (Pandaren) compartida por ambos bandos. Pertenecen a la Alianza: humanos, gnomos, enanos, elfos de la noche, draenéi, huarguens y pandarens; y pertenecen a la Horda: orcos, no-muertos renegados, troles, taurens, elfos de sangre, goblins y pandarens. En la mayoría de las zonas, la Alianza y la Horda están en guerra una con la otra, aunque existen zonas neutrales como la ciudad flotante de Dalaran o la Ciudadela de Shattrath, estas zonas son conocidas como santuarios.
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