In December 2015, Blizzard sold an in-game battle pet named Brightpaw for $10 with all proceeds going to the Make-A-Wish Foundation.[145] This resulted in a new Blizzard record donation of over $1.7 million to Make-A-Wish.[146] In December 2016, Blizzard again sold a battle pet named Mischief for $10; it helped raise more than 2.5 million for Make-A-Wish.[147] In September 2017, Blizzard sold a battle pet named Shadow the fox for $10, with proceeds going to the Red Cross to help with disaster relief.[148]
World of Warcraft was first announced by Blizzard at the ECTS trade show in September 2001.[43] Released in 2004, development of the game took roughly 4–5 years, including extensive testing. The 3D graphics in World of Warcraft use elements of the proprietary graphics engine originally used in Warcraft III.[43] The game was designed to be an open environment where players are allowed to do what they please.[44] Quests are optional and were designed to help guide players, allow character development, and to spread characters across different zones to try to avoid what developers called player collision.[45] The game interface allows players to customize appearance and controls, and to install add-ons and other modifications.[46]

La película recibió críticas mixtas. Negativas por parte de la crítica y positivas de parte de la audiencia y los fans. En el portal de internet Rotten Tomatoes, la película posee una aprobación de 28%, basada en 186 reseñas, con una puntuación de 4.2/10 por parte de la crítica, mientras que recibió un 65% de parte de la audiencia. La página Metacritic le ha dado a la película una puntuación de 32 de 100, basada en 40 críticas, indicando "reseñas generalmente desfavorables", sin embargo en la misma página, los votos de los usuarios le conceden un 8.3 sobre 10, basado en más de 2500 votos. Las audiencias de CinemaScore le han dado una calificación de "B+" en una escala de A+ a F, mientras que en el sitio IMDb los usuarios le han dado una puntuación de 6.9/10, sobre la base de más de 224 000 votos.
29 oct Cual será vuestro primer pj en el clasic? Visto el éxito que tiene el hilo de como nos gustaría que fuese el clasic me he planteado hacer este hilo. Yo empecé en la Lich y por tanto no se lo que hubo en el vanila, solo se lo que he leído. Yo me decantaré por un chamán, solo espero que ponga los 4 tótems personalizables ( si lo eran ) y que el mejora sea medio tanque ( como lo era el brujo en la lich o al menos así lo era en el boss del príncipe Valanar ) que he oído que al menos en la Burning lo era.Puxero180 29 oct
World of Warcraft ha inspirado dos juegos de tablero: World of Warcraft: El Juego de Tablero (incluyendo las expansiones Shadow of War y The Burning Crusade)59​ y World of Warcraft: El Juego de Aventuras,60​61​ producidos por Fantasy Flight Games y editados en español por Devir. También existe un juego de cartas coleccionables, World of Warcraft Trading Card Game,62​ y un juego de miniaturas coleccionable63​ ambos producidos por Upper Deck Entertainment, a partir de marzo de 2010, cambió a Cryptozoic Entertainment.

La apariencia del juego fue ensalzada. La característica más popular fue el que un jugador pudiera ir de un lado a otro del continente sin que se le presentara una pantalla de carga.35​ Se dijo del ambiente que "dejaba sin aliento", haciendo que los jugadores no se perdieran y que cada área del juego tuviera un aspecto único y extremadamente grande.41​ Los críticos describieron el ambiente como "una cuidadosa mezcla de dibujos animados, fantasía y realidad ".32​ El juego funcionaba bien en casi cualquier tipo de sistema,15​ aunque algunos los describieron como demasiado básico41​ y mencionaron que algunos efectos emborraban un poco la imagen.42​ La capacidad de volar sobre los escenarios fue descrita como "muy atmosférica".17​ La interfaz fue descrita como simple y con ayudas para el novato.15​
To mark the release of Hearthstone, Blizzard released the Hearthsteed mount for World of Warcraft players. The mount is obtained through winning three games in Arena or Play mode.[167] Widely advertised on various World of Warcraft websites, this promotion encourages World of Warcraft players to try Hearthstone and marked the first significant crossover implemented between Blizzard games.

A number of facilities are available for characters while in towns and cities. In each major city, characters can access a bank to deposit items, such as treasure or crafted items. Each character has access to personal bank storage with the option to purchase additional storage space using in-game gold.[29] Additionally, guild banks are available for use by members of a guild with restrictions being set by the guild leader.[30] Auction houses are available for players to buy and sell items to others in a similar way to online auction sites such as eBay.[31] Players can use mailboxes, which can be found in almost every town. Mailboxes are used to collect items won at auction, and to send messages, items, and in-game money to other characters.[15]


26 oct Formato fisico del wow classic Creéis que sacarán una edición física o harán como con el starcraft remastered? Por otro lado he visto que el vanilla tenía un montón de versiones con 4 y 5 cds, 1 y 2 dvds, estaba pensando pillarme una de segunda mano por coleccionismo (la mía se perdió en una mudanza), sabéis cual fue la primera versión y cuál la última?Patxes13 26 oct
^ Larabel, Michael (January 26, 2011). "Blizzard Still Has a World of Warcraft Linux Client". Phoronix. Archived from the original on May 12, 2013. Retrieved July 8, 2013. It turns out that this appears to still be the case that internally they have a Linux build of World of Warcraft but as of yet they have decided against releasing it to the public.

World of Warcraft es una marca comercial de Blizzard basada en el universo de Warcraft, que, a diferencia de éste, deja a un lado la estrategia de campañas bélicas y explora las posibilidades del rol y la configuración personalizada de personajes ficticios. Este juego es online y multijugadores, por lo que el usuario explora este mundo, pero en otro formato de juego junto a los demás jugadores.
Su utilidad radica en su capacidad de ser Heal o DPS, dependiendo de la rama de talentos que tome el jugador, aunque preferentemente está diseñado para la sanación. Usan la armadura de tela, por lo que no son buenos en el combate cuerpo a cuerpo. Emplean el conocido sistema de maná para usar sus facultades, este disminuye a medida que las utilizan, pero se regenera periódicamente y a diferencia de la Ira, solo está limitada por el equipamiento del personaje. Posee dos ramas de talentos dedicadas a la curación, una de ellas es más rápida pensada para curar individualmente y en el uso de escudos, además de tener que hacer daño para aumentar la sanación (Disciplina), y la otra para curar a grandes cantidades de manera colectiva, aunque tarde más en cargar las habilidades (Sagrado), o bien pueden desempeñar el rol de DPS usando la rama de talentos especializada en el uso magia oscura de daño periódico (Sombra).
The fifth expansion, Warlords of Draenor, was announced at BlizzCon 2013 on November 8, 2013,[72][73] and entered beta on June 27, 2014.[74] Warlords of Draenor was released on November 13, 2014.[75] On August 6, 2015, Blizzard announced the sixth expansion, Legion, at Gamescom 2015.[76] In November 2015, the Legion's alpha testing started and in April 2016 the beta test started; the Legion expansion was released on August 30, 2016. The seventh expansion, Battle for Azeroth, was released worldwide on August 13 and 14 (depending on location) 2018.[77]
World of Warcraft was the best-selling PC game of 2005 and 2006.[96] In the United States, it sold 1.4 million copies ($68.1 million) by August 2006. It was the country's third best-selling computer game between January 2000 and August 2006.[97] On January 22, 2008, World of Warcraft had more than 10 million subscribers worldwide, with more than 2 million subscribers in Europe, more than 2.5 million in North America, and about 5.5 million in Asia.[98] At its peak in October 2010 the game had 12 million subscribers.[99] As of November 2014 the game has over 10 million active subscribers.[100] On January 28, 2014 Blizzard announced that 100 million accounts have been created for the game.[101] On May 7, 2015, it was announced that there were 7.1 million active subscriptions.[102][103][104][105] At the end of June 2015, subscriptions dropped down to 5.6 million, lowest since 2005.[106] By the end of September, subscribers were at 5.5 million.[107]
La Segunda Guerra Mundial: batallas de tanques, ataques aéreos, combates navales. En Call of War tú puedes reescribir la historia. Toma el control de una nación poderosa durante la época de la segunda guerra mundial. Conquista provincias, forja alianzas y desarrolla tu economía. Investiga armas secretas de la segunda guerra mundial y conviértete en una superpotencia. ¿Inteligente alianzas o temeraria expansión, investigación de armas secretas o ataques de asalto? Todo depende de lo que tú elijas. Este e...

World of Warcraft received very positive reviews upon release,[80] following a period of high anticipation before launch.[86] Although the game follows a similar model to—and was noted for using many familiar concepts from—the role-playing genre,[10][81] the new approaches to reducing pauses between game encounters were well liked.[21] A common example was the approach to character death. In some previous MMORPGs, a player would suffer a high penalty for character death; in World of Warcraft, a player is able to recover and start playing quickly.[10] Combat was another area where "downtime", or pauses between play, was reduced. By allowing all character types to recover from damage taken, players can return to combat quickly.[21] Reviewers felt that these changes in pacing would make the genre more accessible to casual players—those who play for short periods of time—[21] while still having "deep" gameplay that would attract players of all levels of interest.[20] The concept of a "rested bonus", or increasing the rate at which a player's character gains experience, was also welcomed as a way for players to quickly catch up with their friends in progression.[10]
En World of Warcraft un jugador tiene acceso a doce tipos de clases (según la expansión Legion) restringida según la raza que se seleccione.17​ Además de la diferencia existente entre cada clase, estas pueden elegir una rama de talentos entre un total de tres (o cuatro si se selecciona druida como clase), aumentando la diferencia entre estas.18​19​
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